**Just nu Grattis frakt på allt**

Retur&Ångerätt

RETUR OCH REKLAMATION – Viktig information

 För att reklamera en skadad eller felaktig produkt, vänligen kontakta oss via e-post på info@Vuxendockan.se och informera oss innan du returnerar varan. Vi kommer att ge dig vidare instruktioner för att underlätta processen.

Vid godkänd reklamation skickas den korrekta varan ut. Om produkten har utgått ur sortimentet, erbjuder vi alternativa produkter och står för returportot. Om du inte är intresserad av en ersättningsprodukt, återbetalar vi hela ordersumman.

Eftersom våra produkter kräver höga krav på hygien och sterilitet, uppmanar vi dig att vara uppmärksam vid mottagandet av försändelsen. Om du upptäcker uppenbara fel eller skador, dokumentera dessa före användning eller eventuell retur.

Skador och felaktiga leveranser är ovanliga, men om det rör sig om mindre detaljer, erbjuder vi kompensation i form av reservdelar i första hand. I andra hand återbetalar vi en del av produktkostnaden, och i tredje hand överväger vi retur. Alla returer och reklamationer bedöms individuellt i enlighet med gällande konsumentlagstiftning. Vid eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

Tack för att du väljer oss, och vi strävar efter att hantera ditt ärende på bästa möjliga sätt.

 

 

ÅNGERRÄTT – VIKTIG INFORMATION FÖR SEXLEKSAKER OCH SEXDOCKOR

Hygieniska skäl och Ångerrätt:

Vi förstår vikten av hygien när det gäller sexleksaker, inklusive sexdockor. För att underlätta returprocessen måste förpackningen vara obruten av hygieniska skäl. Du kan dock öppna lådan och inspektera produkten, men plasten runt dockan måste förbli intakt för att retur ska godkännas.

Ångerrätt enligt svensk lag:

Enligt svensk lag har du som konsument rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du har mottagit varorna. Observera att du som kund ansvarar för den ursprungliga leveranskostnaden och eventuell returfrakt vid åberopande av ångerrätt eller vid byte.

14 dagars öppet köp och bytesrätt:

På Vuxendockan.se tillämpar vi 14 dagars öppet köp och bytesrätt. Ångerfristen gäller från den dag du mottagit produkten. Vid åberopande av ångerrätt eller öppet köp görs återbetalning av köpbeloppet via samma betalsätt som köpet. Observera att vi förbehåller oss rätten att undersöka varans skick innan återbetalning sker.

Återbetalning och defekter/skönhetsfel:

Om du upptäcker att produkten har någon defekt eller skönhetsfel, var god rapportera detta inom de första 14 dagarna. Återbetalning görs efter att vi har undersökt varan. Du kan välja att själv returnera varan eller boka en upphämtning med fraktbolag.

Specialtillverkade dockor:

För specialtillverkade dockor skickade från fabrik gäller inte ångerrätten enligt svensk lag. Om dockan inte har skickats från fabrik och du önskar ångra ordern, debiteras du 20% av köpbeloppet.

Vi strävar efter att göra din köp upplevelse så transparent och smidig som möjligt. Kontakta oss om du har ytterligare frågor eller behöver assistans.

 

 

 OGILTIGA RETURER – KONTAKTA OSS FÖR HJÄLP

För att klargöra dina möjligheter till byte eller retur, ber vi dig vänligen kontakta vår kundtjänst på Info@Vuxendockan.se. Vi finns här för att hjälpa och ge vägledning vid eventuella frågor angående returprocessen.

Process för Ogiltiga Returer:

Kontakta Kundtjänst: Vid osäkerhet, ta kontakt med vår kundtjänst för personlig assistans och klargörande.

Ogiltiga Returer: Om returen anses ogiltig kommer varan skickas tillbaka till kunden. Observera att detta kan medföra ett förskottsbetalat porto för returfrakten.

Ytterligare Information: För att fördjupa din förståelse, rekommenderar vi att du läser mer om oss i avsnittet “Om oss”, går igenom vanliga frågor i “F.A.Q”.

Vi tackar för din förståelse och samarbete. Vid frågor eller för att påbörja en retur, är vår kundtjänst redo att assistera.